Pestbarn

As we all perfectly know, designers are narcissists.

Steg ett – fixa frukt

Jag var in på Hemköp i stan idag en snabb sväng, och tänkte att det är lika bra att börja ladda upp med frukt redan nu, så jag köpte 2 kilo apelsiner och en grapefrukt. Jag kom då på idén att bokföra lite grann hur mycket det kostar att bara äta frukt och grönsaker, och sedan jämföra med hur mycket det skulle kosta i vanliga fall. Apelsinerna kostade 14,90 per kg, och grapefrukten kostade 7,95 styck. Så hittills har jag lagt ut 37,75 kr på mitt vardagsexperiment.

Därefter missade jag bussen med tio minuter, så det var 40 minuter kvar till nästa skulle gå. Då fick jag ännu en briljant idé, jag åkte hem till mina föräldrar och stal en massa frukt av dem. Jag fick några äpplen, bananer och lite blandat, så nu känns det som att man är igång redan. Eller ja, det kändes så tills jag blev bjuden på middag här också, spaghetti och köttfärssås. Jag insåg då hur mycket jag kommer sakna kött under de här veckorna. Men jag ska se till att orka låta bli det, för såpass mycket självdisciplin har jag förhoppningsvis.

För övrigt tänkte jag förklara lite mer genomgående hur det här kommer gå till. Som ni kanske redan förstått får jag enbart äta frukt och grönsaker under de kommande veckorna, om jag äter något annat så är hela experimentet förstört. Jag ska alltså se efter vad som händer med kroppen om man bara äter frukt och grönsaker, och samtidigt motionerar mycket. Den ultimata frågan är väl ”går det att överleva på bara frukt?”. Jag kommer skriva i den här bloggen i stort sett varje dag, och beskriva hur jag mår (om jag är trött, pigg, glad, ledsen osv) och eventuellt lägga upp bilder om det blir synliga förändringar i min hy eller dylikt.

Det kommer bli både spännande och roligt att testa detta!

Single Post Navigation

One thought on “Steg ett – fixa frukt

  1. Bulle on said:

    Två kilo apelsiner! :D Jag finns här för dej om du vill veta nåt om vegmat ;)

Kommentera

