Pestbarn

As we all perfectly know, designers are narcissists.

Festivaler 2008?

Ptja, så antar jag att det var dags att få ut ett sånt här generellt inlägg som handlar om sommarens kommande festivaler, och mitt eget lilla beslutsångestfall. Jag skiter i vilket, men bloggen måste tyvärr bli mer generell eftersom jag aldrig får ut några inlägg annars. Och så bytte jag layout idag igen, just for the fuck of it. Sen bytte jag tillbaka. Nu över till festivalerna.

Metaltown – mitt ultimata mål. Artister och band jag vill se i år är följande:

  • In Flames – sett förut, men de är alltid bra
  • Cavalera Conspiracy – helt nytt band, men är i stort sett gamla Sepultura
  • Monster Magnet – för mig är de legender
  • Dimmu Borgir – jag har aldrig lyckats ta mig till någon tidigare spelning med dessa norrmän
  • Converge – härligt aggressiv musik
  • Soilwork – helt okej göteborgsmetal
  • Amon Amarth – Cry of the Black Birds, behöver jag säga mer?
  • Job For a Cowboy – ett av de få deathcore-band jag faktiskt gillar
  • Opeth – här har vi svenska hjältar
  • Sonic Syndicate – de är väl trevliga antar jag
  • Dead by April – lite småspännande ny musik
  • Clutch – skön stoner-rock

Metaltown får alltså 11 av 21 artister möjliga

Peace & Love – inget ultimat mål direkt, men ändå. Artister och band jag vill se:

  • Entombed – härligt halvbrutal döds
  • In Flames – som sagt, de är alltid bra
  • Lillasyster – bara för att man får LOK-vibbar av dem
  • Opeth – så sjukt bra
  • Kent – om de inte spelar så mycket från nya skivan
  • Millencolin – ah, nostalgi
  • Sex Pistols – dessa gubbar är fanimig grymma
  • Clutch – härligt, härligt
  • Dark Funeral – de står för Sveriges (om inte världens) bästa black metal
  • Mustasch – så otroligt bra musik, och med Ralf vid mikrofonen blir det inte mycket bättre än så här

Peace & Love får 10 artister av 77 möjliga

Hultsfredsfestivalen – här borde det väl ändå vara lite högre odds på bra artister, eller?

  • Arch Enemy – jag har aldrig fått möjligheten att se den här svensk/tyska gruppen, skulle vara coolt
  • Evergrey – endast för att jag har sångarens skjorta med tillhörande autograf hemma
  • Rage Against the Machine – jag skulle kunna åka till Hultsfred enbart för att se dessa galningar
  • Raised Fist – det blir ett jävla drag, jag talar av erfarenhet
  • Serj Tankian – han är fan ett geni

Hultsfredsfestivalen får 5 artister av 59 möjliga

Sweden Rock Festival – jag har aldrig ens haft en tanke på denna festival, kan jag ha missat nåt?

  • Disturbed – bara för att
  • Electric Light Orchestra (ELO) – också här, bara för att
  • Apocalyptica – sjukt grym musik
  • Satyricon – det senaste släppet från denna norska black metal-grupp var riktigt bra
  • Ministry – har en hel del trevliga låtar
  • Carcass – mycket trevlig death metal/grindcore/goregrind
  • Mustasch – RALF!
  • Sabaton – jag kan bara säga ”Attero Dominatus”
  • Sonic Syndicate – de är som sagt trevliga

Sweden Rock Festival får 9 artister av 70 möjliga

Arvikafestivalen – verkar inte riktigt vara min kopp te.

  • Behemoth – världens bästa blackened death metal
  • Deathstars – svensk industrimetal när den är som bäst
  • Kent – gamla låtar, tack
  • Slayer – klassisk amerikansk thrash, snuskigt bra
  • Soilwork – trevlig göteborgsmetal

Arvikafestivalen får 5 artister av 54 möjliga

Wacken Open Air – tysk festival som alltid har dunderbra artister.

  • Avenged Sevenfold – antingen älskar man eller hatar dem
  • Carcass – skön old school death/grindcore/goregrind
  • Children of Bodom – man blir nästan nostalgisk
  • Excrementory Grindfuckers – mer brutal musik kan ta ett tag att hitta
  • Gorerotted – mycket njutbar brittisk goregrind/grindcore/death
  • Grave – svenska legender
  • Job For a Cowboy – skön deathcore
  • Obituary – helt enkelt legendariska
  • Opeth – mmmmmmmmmmmmmmm, Mikael Åkerfeldt!
  • Sabaton – Berlin is burning! Denique! Interimo! The reich has fallen!
  • Soilwork – verkar vara riktiga festivalhoror i år
  • Van Canto – sjukt härlig musik, power metal i a cappella-version

Wacken Open Air får 12 artister av 60 möjliga

Så, vad har denna lista gett mig? Inte ett dugg.

Single Post Navigation

3 thoughts on “Festivaler 2008?

  1. Metaltown för min del till sommar´n. Många bra band, som du säger. Jag hoppas dock på ytterligare ett stort band till.
    Spelschemat är inte släppt ännu, så chansen finns.
    Smal blogg du fixat ;)

  2. Pestbarn on said:

    Jag är jävligt sugen på att se vad de har för andra band att erbjuda i år. Men du, Seger, har ju bra mycket närmare till Göteborg än vad jag har, eftersom du bor i Partille. Så om jag hör dig gnälla om nåt så tänker jag sparka dig där bak.

  3. Haha, då får du komma hit och fånga mig först!

Kommentera

