Pestbarn

As we all perfectly know, designers are narcissists.

Service Pack 3, jo tack

Alla vet vi ju att det är sisådär med Microsoft, det är inte felfritt i någon benämning överhuvudtaget. Ta bara april månad i år, då de släppte hela fyra stycken uppdateringar till Windows XP – KB945553, KB948590, KB941693 samt Security Update for ActiveX Killbits for Windows XP (KB948881). Utöver det släpptes även Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 1 (KB110806) och en kumulativ säkerhetsuppdatering för Internet Explorer 7 (KB947864).

Två frågor. Varför tar Microsoft inte lite längre tid på sig när de utvecklar saker och ting? Och vad betyder ”kumulativ”?

Idag laddade jag hem Service Pack 3 till Windows XP fem gånger. Ja, fem gånger. Det ville inte fungera någon gång genom Windows Update, eftersom jag hade för lite diskutrymme kvar. Vafalls, är installationen på 66 megabyte? Jag har ju nästan 1 gigabyte ledigt utrymme! Men nädå, det gick inte. Så jag tar mig en titt på deras Download Center istället och beslutar mig för att ta hem installationen därifrån. Jag blir lite förvånad när jag där ser att installationen inte alls ligger på 66 mb, den ligger ju för i helvete på 316 mb! Felräkning? Nja, verkar inte riktigt som det.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: skärp er för fan Microsoft, ni är ju irriterande.

Single Post Navigation

One thought on “Service Pack 3, jo tack

  1. Ovanstående nämnda skäl är en utav många anledningar till att jag kört kombon OS X / Gentoo linux sedan 2006.

Kommentera

