Pestbarn

As we all perfectly know, designers are narcissists.

Uppfinningsrikedom

Ibland önskar jag att jag var lika innovativt tänkande som många andra smarta människor är. Speciellt när det gäller att göra egen fotoutrustning och liknande (även kallat DIY-utrustning). Lite som Ronald Dean Henry, som uppfann The R Strap eller kanske som de som uppfann PRESSlite VerteX. Det är ju såna här grejer man kan tjäna pengar på, marknaden för sånt här är stor.

Särskilt imponerad blev jag av Steve Chapman på Panocamera.com som har skrivit ett eget program till ett Nintendo DS som tillåter honom att koppla in sin Canon EOS 5D direkt till spelporten i DS. Detta är fruktansvärt smart för den som brukar länka ihop sin kamera med till exempel en laptop när man fotograferar, det här fungerar precis lika bra och är i ett mycket mindre format. Jag vill också kunna komma på något så här smart. Fan.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Uppfinningsrikedom

  1. Tänk, jag funderade på att skaffa wordpress men sen ba sket jag it. Och att hålla på sådär och fippla är bara wicked. Man ska inte leka gud! :O

  2. Pestbarn on said:

    Men Bulle då, WordPress pwns! Och dessutom, om man håller på så där och fipplar så kan man bli rik, då är det okej att leka gud :)

Kommentera

