Pestbarn

As we all perfectly know, designers are narcissists.

Att underhålla sig själv

Nuförtiden finns det inte mycket att göra om dagarna, verkar inte bli någon förändring på jobbfronten heller. De flesta jag känner jobbar eller pluggar fortfarande, och jag har börjat fila på några idéer till arbetsproverna till mina KY-ansökningar – jag ska söka till både Broby Grafiska i Sunne (Värmland) och Nordens Fotoskola (på Biskops-Arnö utanför Bålsta). Förhoppningsvis kommer jag in på någon av dem till hösten, det skulle vara hur kul som helst!

Båda utbildningarna kräver alltså arbetsprover tillsammans med ansökan till skolan, fotografiska arbetsprover (färg eller svart/vita fotografier), och uppgifterna ser ut som följer:

Arbetsprover till Nordens Fotoskola:
– 5 st. fria bilder
– 3 st. bilder på temat ”Bostad”
– 3 st. bilder på temat ”Porträtt”

Arbetsprover till Broby Grafiska:
– Gestalta ett yrkesporträtt, en serie på 3 bilder där människan står i fokus
– Gestalta ”Närhet” i en serie på 3 bilder
– 5 st. fria bilder

Och eftersom jag inte är så kvick på att spåna fram idéer rent spontant så skulle jag gärna ta emot några tips eller bolla idéer med någon :) Om inte annat är det rätt praktiskt att man känner många som jobbar nuförtiden, är det någon som vill ställa upp på yrkesporträtten?

När jag inte sitter och lurar på hur mina arbetsprover ska se ut så är det rätt lämpligt att jag precis börjat spela WoW igen. Jag har nu en Night Elf Druid på level 21, och det är ett sjukt bra tidsfördriv när man inte har någon att leka med om dagarna.

Men som sagt, skriv gärna ner någon idé för uppgifterna om du kommer på något, jag behöver bara lite hjälp att komma igång med det här. Och jag hoppas på åtminstone några kommentarer, jag får nästan aldrig några kommentarer trots att jag haft 2379 besökare de senaste 29 dagarna. Det är ett medelvärde på 82 personer per dag, så jag måste säga att det är dåligt med kommentarer *pik*

Single Post Navigation

2 thoughts on “Att underhålla sig själv

  1. Haha, du borde komma till Maxi och ta kort på mej och Malin. ^^

  2. Pestbarn on said:

    Ja! Det har jag faktiskt tänkt på, en dag i en bagares liv. Skulle vara fett kul :) Problemet är bara att jag antagligen måste få tillstånd av er chef för att få ta kort. Kan du prata med honom? ^^

Kommentera

