Pestbarn

As we all perfectly know, designers are narcissists.

Tatuering snart?

Jag är riktigt sugen på att skaffa tatuering snart, den första av vad jag hoppas på blir väldigt många om några år. Jag har sparat ihop 2000 kronor sen några månader tillbaka nu, och det borde väl räcka en bit i alla fall? Jag har klurat ut att jag vill ha min första tatuering på ena underarmen, ganska stor – dvs att den ska sträcka sig över så gott som hela underarmen. Kommer 2000 kronor räcka, eller ska jag vänta ännu längre? Ska se till att få tummen ur och prata med en tatuerare någon dag.

Då kommer jag till mitt nuvarande dilemma. Jag vill ha en tatuering föreställande Dream, Death, Delirium och de resterande fyra ur familjen Endless, men jag misstänker att en sådan tatuering skulle bli bra mycket dyrare än 2000 kronor, och mycket större än en underarm. Jag skulle kunna börja med en tatuering av bara Dream och Death (ungefär som på bilden nedan kanske?), men jag är osäker. Jag vill ju även ha en Ankh, där jag även tänkt mig två ormar med egyptiska katthuvuden slingrandes runt symbolen. Problemet där är att jag endast har den bilden i huvudet, och måste hitta någon som kan rita upp den som jag vill.

Nåja, får ta och prata med en tatuerare någon dag, hur jag ska gå tillväga med motivvalet och allt kommer nog visa sig tills dess (om ingen av mina kära läsare kan rita upp ett motiv åt mig?)

Single Post Navigation

6 thoughts on “Tatuering snart?

  1. ullis on said:

    Jag tror att det skulle bli en sjukt snygg tatuering. Jag skulle också kunna skaffa alla endless, utan problem. Fan vilken bra idé faktiskt. Men som du säger, svårt att placera. Ankh är också bra. Det är ett problem det där med bilderna i huvudet som inte vill komma ut. Tycker att du är bra!

  2. Pestbarn on said:

    Jag har velat tatuera in Endless jättelänge, måste bara få ner min idé på papper :)

  3. Räkna med femhundra spänn i timmen för tatuering, I’d say. Finfin blogg, har tyvärr aldrig ork att läsa folks bloggar så jag ser den ytterst sällan. Såg att du länkat mig <3 så, nu ska jag länka dig tillbaka. Hope you’re good, I’m not! Krams!

  4. Pestbarn on said:

    I know, har eventuellt hittat en som jag kanske kan få billigare hos dock :) Väldigt snällt av dig att länka till mig för övrigt, vi får höras på msn snart igen tycker jag!

  5. Yeah, hörs gör vi nog. Tänkte ta och rita klart din Death-tatuering inatt faktiskt. Om du du fortfarande vill ha den. Du vet var du hittar mig- hojta till bara.

  6. Pestbarn on said:

    Och så tjusig den blev! Det tackar jag för :)

Kommentera

